Workshop 19 (Workshop gaat niet door wegens onvoldoende aanmeldingen)

Scheepvaart

 

Beeldenjacht 

Workshopleiders: Ernst van Keulen & Gundy van Dijk (afdeling educatie Scheepvaartmuseum)

Inhoudsbeschrijving: Bij de workshop Beeldenjacht in Het Scheepvaartmuseum ga je samen met je collega’s onderzoeken hoe je de kennis, ervaring en emoties van een museum of buurt over de drempel van je eigen leslokaal kan krijgen. Dat betekent niet alleen praten, maar ook doen! Jullie gaan aan de slag met de camera en microfoon om goede voorbeelden aan elkaar te laten zien en te bespreken.

Doel van de workshop:

  • Wij laten docenten zien dat je een museum en de buurt ook eenvoudig naar je lokaal kunt halen.
  • Wij willen laten zien dat je beleving, ervaring, emotie en kennis van het museum en de buurt in de school kunt gebruiken.
  • Werken met de expertmethode . De docenten worden in groepen verdeeld, waarbij er per groepje docenten gewerkt gaat worden aan een eigen thema. En daar word je expert in.
  • Opdrachten zijn bruikbaar voor de docent.
  • Leren op een leuke manier over Gouden Eeuw en een link naar het hier en nu om ons heen. Omgevingsbewustzijn.
  • Aan het eind van de workshop delen we met elkaar wat er geleerd is tijdens de workshop.

 Tijdspad workshop:

  • 9:00 – 9:30 uur: Voorstel rondje en introductie door Ernst en Gundy met koffie en thee. Tijdens dit half uur geven wij meer achtergrond informatie over het museum ons aanbod en lichten we toe wat we deze ochtend gaan doen.
  • 9:30 -10:30 uur: Leerkrachten gaan zelf aan de slag met hun gekregen opdracht.
  • 10:30 -10:45 uur: Korte pauze
  • 10:45-12:00 uur: Filmpjes bekijken en dialoog / discussie / feedback
  • 12:00 uur: Einde

Doelgroep: 20 leerkrachten groep 1 t/m 8

Tijdstip: 9:00 tot 12:00 uur

Locatie: Scheepvaartmuseum, Kattenburgerplein 1, Amsterdam
Klik hier voor informatie over de bereikbaarheid van het Scheepvaartmuseum

Zie voor meer informatie over het scheepvaartmuseum ook: www.hetscheepvaartmuseum.nl

Foto scheepvaart 1 Foto scheepvaart 2.jpg